BlueInjection tehnoloģija

Skatīties video

KAS IR OPEL BLUEINJECTION TEHNOLOĢIJA?

BlueInjection ir progresīva SCR dīzeļdzinēja tehnoloģija no Opel, kas izmanto AdBlue®*, lai samazinātu slāpekļa oksīdu daudzumu un palīdzētu radīt tīrākus izmešus.

*AdBlue® ir Verband der Automobilindustrie e.V. prečzīme.

KAS DOD LABUMU VIDEI, DOD LABUMU ARĪ JUMS.

Ja jums ir transportlīdzeklis ar BlueInjection tehnoloģiju, jūs palīdzat samazināt kaitigo slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu daudzumu, tādējādi samazinot savu ekoloģiskās pēdas nospiedumu.

Iepriekšējais
  • KAD TAS JĀUZPILDA?

    Automašīnām, kas aprīkotas ar BlueInjection sistēmu, regulāri nepieciešama AdBlue® uzpilde – arī ieteikto servisa apmeklējumu starplaikos. Bet neuztraucieties – indikators mērinstrumentu panelī informēs, kad šķidruma līmenis būs zems.

  • KĀ UZPILDĪT ADBLUE®?

    Uzpildiet to pats, pateicoties plašajam pudeļu klāstam. Vai arī vienkārši dodieties pie vietējā Opel izplatītāja, kas to uzpildīs.

Tālāk
Iepriekšējais
  • KAD TAS JĀUZPILDA?

  • KĀ UZPILDĪT?

Tālāk

AUTOMAŠĪNAS AR BLUEINJECTION

INSIGNIA

CASCADA

JAUNĀ ZAFIRA

BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI PAR BLUEINJECTION UN ADBLUE®.

Kas ir AdBlue®?

AdBlue® (saukts arī par dīzeļdzinēja izplūdes šķidrumu) ir tīrs, nekaitīgs, bezkrāsains šķidrums bez smaržas, kura sastāvā ir 32,5% karbamīda un 67,5% ūdens.
Tā kā tas galvenokārt sastāv no ūdens, tā sasalšanas temperatūra ir -11°C (32,5% koncentrācija ir zemākais sasalšanas punkts karbamīda šķīdumam ūdenī). Lai automašīna varētu darboties jebkādos apstākļos, AdBlue® tvertnes ir aprīkotas ar sildītāju, kas atkausē pietiekami daudz šķidruma, lai samazinātu izmešu daudzumu.

Kas ir SCR tehnoloģija?

SCR ir selektīvā katalītiskā redukcija – tehnoloģija, ko izmato, lai samazinātu slāpekļa oksīdu (NOx) daudzumu dīzeļdzinēju izplūdes gāzēs. Tās pamatā ir AdBlue® (saukts arī par dīzeļdzinēju izplūdes šķidrumu), 32,5% karbamīda šķīdums ūdenī, kas tiek iesmidzināts izplūdes caurulē. AdBlue® sastāvā esošais karbamīds izplūdes gāzes temperatūrā atbrīvo amonjaku (NH3), un šis amonjaks katalītiskajā neitralizatorā reaģē ar slāpekļa oksīdiem (NO un NO2), veidojot nekaitīgu slāpekli (N2) un ūdens (H2O) tvaiku.

Vai SCR tehnoloģijai ir alternatīvas?

SCR tehnoloģija ir jaunākā progresīvā tehnoloģija, kas ir tendēta uz izmešu prasībām nākotnē. Tas ir iemesls, kādēļ Opel nolēma ieviest BlueInjection (Opel SCR tehnoloģija) visā dīzeļdzinēju autoparkā no 2018. gada.

Kas notiks, ja es neuzpildīšu šķidrumu?

Ja AdBlue® tvertne būs tukša, automašīnu pēc aizdedzes izslēgšanas nevarēs iedarbināt. Tā nav tehniska problēma, bet gan juridiska sistēmas prasība.
Ja notiks šāda situācija, sistēmai būs nepieciešama pilna uzpilde, pirms automašīnu varēs iedarbināt.

Kam man jāpievērš uzmanība, iegādājoties AdBlue®?
  • Pirmkārt, jums jāpievērš uzmanība AdBlue® prečzīmei un standartiem ISO 22241-1 un DIN 70070.
  • Mēs arī iesakām izmantot tikai tādas pudeles vai bundžas , kurām ir slēgta saskarne ar uzpildes uzgali (parasti ar skrūvējamu adapteri). Tādā veidā jūs samazināt izliešanas risku.
  • Visbeidzot, tā kā AdBlue® ir ierobežots derīguma termiņš, pirms uzpildes pārbaudiet tā derīguma termiņu.
Tā kā AdBlue® jau tiek izmantots komerciālajiem transportlīdzekļiem, vai AdBlue® var uzpildīt kravas transportlīdzekļu uzpildes stacijās?

Mēs neiesakām veikt uzpildi ar AdBlue® sūkņiem degvielas uzpildes stacijās komerciālajiem transportlīdzekļiem (kravas transportlīdzekļiem un autobusiem), jo to plūsmas ātrums pasažieru automašīnām ir par lielu. Turklāt lielākā daļa sprauslu ir jāatver ar magnēta ieliktni transportlīdzekļa uzpildes galviņā, kas nav nevienā Opel pasažieru automašīnā.

Labā ziņa ir tāda, ka Eiropā pieaug tādu degvielas uzpildes staciju skaits, kuras piedāvā mazākas plūsmas AdBlue® sūkņus pasažieru automašīnām. Uzpilde ar šādu sūkni ir tikpat vienkārša kā dīzeļdegvielas uzpilde.

Ko darīt, ja es uzleju AdBlue® uz automašīnas/apģērba?

Piemēram, ja AdBlue® nonāk saskarē ar automašīnas virsbūves krāsu, notīriet to un nepieciešamības gadījumā noskalojiet attiecīgo vietu ar ūdeni.
Ja uzlejat AdBlue® uz apģērba un/vai rokām, vienkārši kārtīgi noskalojiet to ar tīru ūdeni.

Vai ir iespēja iegūt lielāku AdBlue® tvertni?

Opel transportlīdzekļiem šādas iespējas nav. Katram transportlīdzeklim ir tikai viens tvertnes izmērs, kas ir paredzēts optimālai darbībai un atbilst svara ierobežojumiem.

Kas ražo AdBlue®?

AdBlue® ir reģistrēta VDA prečzīme, attiecībā uz kuras izmantošanu General Motors (Opel mātesuzņēmumam) ir atļauja visā pasaulē visiem zīmoliem. To ražo ķīmiskās rūpniecības uzņēmumi, un nosaukumu "AdBlue®" var izmantot tikai licencēti ražotāji un izplatītāji.

TAS JŪS VARĒTU INTERESĒT:

Close

  • Uzpildes atvere ir blakus dīzeļdegvielas uzpildes atverei (vai aiz aizmugurējā bampera atveres modelī Antara).
  • Uzpildes vāciņš ir krāsots, un to var atvērt ar roku.
  • Uzpildei var izmantot visas pasažieru automašīnām piemērotās pudeles un uzgaļus, kas pieejami daudzās uzpildes stacijās un veikalos. Varat arī izmantot vienu no AdBlue® uzpildes sūkņiem , kas pieejami atsevišķās degvielas uzpildes stacijās un ir īpaši piemēroti pasažieru automašīnām. Neizmantojiet kravas/komerciālajiem transportlīdzekļiem piemērotos AdBlue® sūkņus.
  • Uzpildiet to pats, pateicoties plašajam pudeļu klāstam. Vai arī vienkārši dodieties pie vietējā Opel izplatītāja, kas to uzpildīs.
  • Ja AdBlue® nonāk saskarē ar automašīnas virsbūves krāsu, notīriet to un nepieciešamības gadījumā noskalojiet attiecīgo vietu ar ūdeni.
Close

Katra AdBlue® tvertne ir aprīkota ar sensoriem, kas aktivizē vairākus paziņojumus, kad šķidruma līmenis ir zems.

Ir trīs intervāli:

  • kad atlikušais nobraucamais attālums ir 2400 km (vai mazāks – atkarībā no degvielas patēriņa), borta datorā uz īsu brīdi iedegas brīdinājuma lampiņa;
  • kad atlikušais nobraucamais attālums ir mazāk par 1750 km, parādās brīdinājums, kas tiek atkārtots katru reizi, kad tiek ieslēgta aizdedze;
  • kad atlikušais nobraucamais attālums ir 900 km, brīdinājums mirgo tik ilgi, līdz šķidrums tiek uzpildīts.


Uzmanību! Ja AdBlue® tvertne būs tukša, tā būs pilnībā jāuzpilda, lai varētu iedarbināt automašīnu.

Close

  • Inovatīvā SCR (selektīvās katalītiskās redukcijas) tehnoloģija: BlueInjection ir daļa no Opel izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmas.
  • BlueInjection tehnoloģija tieši iesmidzina AdBlue® izplūdes caurulē, aktivizējot ķīmisku reakciju, kuras rezultātā tiek samazināts kaitīgo slāpekļa oksīdu izmešu daudzums, pārvēršot tos slāpeklī un ūdens tvaikos, kas nekaitē videi.
  • AdBlue® ir tīrs, nekaitīgs, neuzliesmojošs šķidrums bez smaržas, kura sastāvā ir 32,5% karbamīda un 67,5% ūdens.