Lai noteiktu, cik daudz degvielas patērē automašīna un vai tā atbilst striktajiem izplūdes gāzu emisijas ierobežojumiem, visām jaunajām automašīnām tiek piemērota standartizēta testa procedūra. Kopš 2017. gada 1. septembra jaunajām pasažieru automašīnām tiek izmantota jaunā vienotā pasaules vieglo automašīnu testēšanas procedūra (WLTP). Tā aizstāj Eiropas Jauno braukšanas ciklu, kas tika izmantots kopš 1992. gada. Šajā lapā jūs uzzināsiet svarīgākos faktus par WLTP un to, kā tas atšķiras no Eiropas Jaunā braukšanas cikla, kā arī informāciju par EURO 6d-TEMP standartu un tā saistību ar emisijām reālos braukšanas apstākļos (RDE).

Iepriekšējais
  • WLTP: REĀLISTISKĀKI DEGVIELAS PATĒRIŅA RĀDĪTĀJI.

    Jaunajā WLTP braukšanas ciklā ir ņemtas vērā situācijas, kas ir tuvākas ikdienas situācijām nekā Eiropas Jaunā braukšanas cikla standarts. Tas ļauj labāk novērtēt ikdienas degvielas patēriņu.

Tālāk
Iepriekšējais
  • WLTP braukšanas cikls sastāv no vairākiem posmiem, kas balstīti uz dažādu autovadītāju braukšanas profiliem visā pasaulē. Salīdzinot ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu, tas ir dinamiskāks, tajā ir mazāk apstāšanās posmu un izmantots lielāks ātrums, atspoguļojot mūsdienu braukšanas situācijas.

     

    Noteikta transportlīdzekļa veida katra

    dzinēja/pārnesumkārbas kombinācija ir testēta ar

    visekonomiskāko, kā arī degvielu visvairāk

    patērējošo transportlīdzekļa aprīkojumu.

    Līdz ar WLTP ieviešanu biežāk tiek

    publicētas degvielas patēriņa un CO₂ vērtības.

    Tagad tās vairāk atbilst reālajam degvielas

    patēriņam un CO₂ izmešu daudzumam.

Tālāk
Iepriekšējais
  • Saskaņā ar jauno Euro 6d-TEMP emisiju standartu transportlīdzekļiem turpmāk būs jāpierāda norādītais izmešu daudzums daudz stingrākos testēšanas apstākļos. Tas nozīmē, ka slāpekļa oksīdu (NOx) un daļiņu emisijas robežvērtībām ir ne tikai jāatbilst jaunajam WLTP ciklam laboratorijā, bet rādītāji ir arī jāpārbauda reālos braukšanas apstākļos.

    Tādēļ emisiju RDE testa procedūrā (emisijas reālos braukšanas apstākļos) nav nepieciešams fiksēts braukšanas cikls: attālumu, paātrinājumu, āra temperatūru, vēju un satiksmes apstākļus var brīvi izvēlēties, ievērojot noteiktus statistiskos ierobežojumus.

Tālāk
Close

Eiropas Jaunajā braukšanas ciklā (NEDC) norādītās degvielas patēriņa vērtības ir precīzas un viegli salīdzināmas, taču tās nav perfektas. Kopš NEDC ieviešanas 1992. gadā automašīnas un autovadītāju braukšanas stili ir ievērojami mainījušies. Lai labāk atspoguļotu jauno situāciju, pasaules mērogā saskaņotajā vieglo transportlīdzekļu testa procedūrā (WLTP) testēšanas parametri ir pārstrādāti.

Tagad tajos ņem vērā:

  • reālāku braukšanas dinamiku un āra temperatūru,
  • lielākus testēšanas attālumus,
  • lielāku vidējo un maksimālo ātrumu,
  • īsākas apstāšanās,
  • biežāku bremzēšanu un ātruma palielināšanu.

WLTP braukšanas ciklā tiek ņemta vērā arī papildaprīkojuma ietekme. No 2018. gada rudens WLTP braukšanas cikla vērtību publicēšana būs juridiski saistoša prasība visiem autoražotājiem.

Close

Vienotā pasaules vieglo automašīnu testēšanas procedūra (WLTP) tika ieviesta 2017. gada 1. septembrī attiecībā uz jauniem transportlīdzekļu tipiem. Pēc 12 mēnešiem tā stājās spēkā attiecībā uz visām pasažieru automašīnām, aizstājot iepriekš izmantoto Eiropas Jauno braukšanas ciklu. Lai arī tas joprojām ir laboratorijas tests, WLTP tika ieviests ar mērķi atspoguļot degvielas patēriņa rādītājus, kas precīzāk atbilst reālajai braukšanas situācijai, padarot procesu pārskatāmāku.

 

WLTP ņem vērā:

  • reālistiskāku braukšanas dinamiku un āra temperatūru,
  • lielākus testēšanas attālumus,
  • lielāku vidējo un maksimālo ātrumu,
  • īsākus apstāšanās laikus,
  • biežāku bremzēšanu un ātruma palielināšanu.

 

Saskaņā ar WLTP braukšanas ciklu noteiktos rādītājus ietekmē arī papildaprīkoju

WLTP vērtības jūs interesējošai Opel automašīnai varat atrast konfiguratorā.