WLTP brauksanascikls degvielaspaterins
Lai noteiktu, cik daudz degvielas patērē automašīna un vai tā atbilst striktajiem izplūdes gāzu emisijas ierobežojumiem, visām jaunajām automašīnām tiek piemērota standartizēta testa procedūra. Kopš 2017. gada 1. septembra jaunajām pasažieru automašīnām tiek izmantota jaunā vienotā pasaules vieglo automašīnu testēšanas procedūra (WLTP). Tā aizstāj Eiropas Jauno braukšanas ciklu, kas tika izmantots kopš 1992. gada. Šajā lapā jūs uzzināsiet svarīgākos faktus par WLTP un to, kā tas atšķiras no Eiropas Jaunā braukšanas cikla, kā arī informāciju par EURO 6d-TEMP standartu un tā saistību ar emisijām reālos braukšanas apstākļos (RDE). 

WLTP VS. NEDC.

WLTP NEDC
Starta temperatūra
14°C 20-30°C
Cikla laiks 30 min 20 min
Stāvot pavadītais laiks
13% 25%
Ciklacle garums ca. 23 km
ca. 11 km
Ātrums
Average: 46.6 km/h
Maksimālā: 131 km/h
Average: 34 km/h
Maksimālā: 121 km/h
Piedzinas jauda

Average: 7 kW

Maksimālā: 47 kW

Average: 4 kW
Maksimālā: 34 kW
Papildaprīkojuma, gaisa kondicionēšanas sistēmas (AC) un rites pretestības ietkme.
Papildaprīkojums tiek nemts vērā attiecibā uz svaru, aerodinamiku un rites pretestību. Bez AC.
Rādītājos ir nemta vērā tika rites pretestība.

WLTP: REĀLISTISKĀKI DEGVIELAS PATĒRIŅA RĀDĪTĀJI.

Jaunajā WLTP braukšanas ciklā ir ņemtas vērā situācijas, kas ir tuvākas ikdienas situācijām nekā Eiropas Jaunā braukšanas cikla standarts. Tas ļauj labāk novērtēt ikdienas degvielas patēriņu.

 

Vienotā pasaules vieglo automašīnu testēšanas procedūra (WLTP) tika ieviesta 2017. gada 1. septembrī attiecībā uz jauniem transportlīdzekļu tipiem. Pēc 12 mēnešiem tā stājās spēkā attiecībā uz visām pasažieru automašīnām, aizstājot iepriekš izmantoto Eiropas Jauno braukšanas ciklu. Lai arī tas joprojām ir laboratorijas tests, WLTP tika ieviests ar mērķi atspoguļot degvielas patēriņa rādītājus, kas precīzāk atbilst reālajai braukšanas situācijai, padarot procesu pārskatāmāku.

 

 

WLTP ņem vērā:

 

  • reālistiskāku braukšanas dinamiku un āra temperatūru,
  • lielākus testēšanas attālumus,
  • lielāku vidējo un maksimālo ātrumu,
  • īsākus apstāšanās laikus,
  • biežāku bremzēšanu un ātruma palielināšanu.

 

Saskaņā ar WLTP braukšanas ciklu noteiktos rādītājus ietekmē arī papildaprīkoju WLTP vērtības jūs interesējošai Opel automašīnai varat atrast konfiguratorā.

KAS IR WLTP BRAUKŠANAS CIKLS

KAS IR WLTP BRAUKŠANAS CIKLS

WLTP braukšanas cikls sastāv no vairākiem posmiem, kas balstīti uz dažādu autovadītāju braukšanas profiliem visā pasaulē. Salīdzinot ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu, tas ir dinamiskāks, tajā ir mazāk apstāšanās posmu un izmantots lielāks ātrums, atspoguļojot mūsdienu braukšanas situācijas.

 

Noteikta transportlīdzekļa veida katra dzinēja/pārnesumkārbas kombinācija ir testēta ar visekonomiskāko, kā arī degvielu visvairāk patērējošo transportlīdzekļa aprīkojumu. Līdz ar WLTP ieviešanu biežāk tiek publicētas degvielas patēriņa un CO₂ vērtības. Tagad tās vairāk atbilst reālajam degvielas patēriņam un CO₂ izmešu daudzumam.

VAIRĀK MAZĀK
  • KAS IR WLTP BRAUKŠANAS CIKLS

    WLTP braukšanas cikls sastāv no vairākiem posmiem, kas balstīti uz dažādu autovadītāju braukšanas profiliem visā pasaulē. Salīdzinot ar Eiropas Jauno braukšanas ciklu, tas ir dinamiskāks, tajā ir mazāk apstāšanās posmu un izmantots lielāks ātrums, atspoguļojot mūsdienu braukšanas situācijas.

     

    Noteikta transportlīdzekļa veida katra dzinēja/pārnesumkārbas kombinācija ir testēta ar visekonomiskāko, kā arī degvielu visvairāk patērējošo transportlīdzekļa aprīkojumu. Līdz ar WLTP ieviešanu biežāk tiek publicētas degvielas patēriņa un CO₂ vērtības. Tagad tās vairāk atbilst reālajam degvielas patēriņam un CO₂ izmešu daudzumam.

EURO 6 UN RDEBUJ

Testa procedūrā
WLTP RDE
Temperatūra 14°C - 23°C
3°C - 30°C
vidēji testa apstākļi

Masa

Tukšs transportlīdzeklis

+ autovadītājs + 15% noslodze

Līdz 90% papildu slodzes
IIgums
30 minūtes
90 - 120 minūtes
Maršruti
Defined cycle
Jebkāds maršruts ( pilsētā, uz lauku ceļiem, uz autoceļa), kas atbilst testēšanas apstākļiem

TESTS REĀLAJĀ DZĪVĒ.

Saskaņā ar jauno Euro 6d-TEMP emisiju standartu transportlīdzekļiem turpmāk būs jāpierāda norādītais izmešu daudzums daudz stingrākos testēšanas apstākļos. Tas nozīmē, ka slāpekļa oksīdu (NOx) un daļiņu emisijas robežvērtībām ir ne tikai jāatbilst jaunajam WLTP ciklam laboratorijā, bet rādītāji ir arī jāpārbauda reālos braukšanas apstākļos.

 

Tādēļ emisiju RDE testa procedūrā (emisijas reālos braukšanas apstākļos) nav nepieciešams fiksēts braukšanas cikls: attālumu, paātrinājumu, āra temperatūru, vēju un satiksmes apstākļus var brīvi izvēlēties, ievērojot noteiktus statistiskos ierobežojumus.