E-automobiļu klāsts
Elektromobiļi aptver plašu spektru – sākot no automobiļiem, kas galvenokārt pārvietojas ar iekšdedzes dzinēja jaudu, līdz automobiļiem, kurus darbina tikai elektrība.
Daļējais hibrīds (mHEV)
Daļējo hibrīdu darbina iekšdedzes dzinējs, kam kā papildu pastiprinātājs palīdz kompakts elektrodzinējs (< 20 kW), parasti ar 48 voltu rekuperācijas sistēmu. Tas atbalsta iekšdedzes dzinēju, lai samazinātu degvielas patēriņu un uzlabotu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Daļējo hibrīdu ir visai grūti pieskaitīt pie elektromobiļiem.
Pilnais / stiprais hibrīds (sHEV)
Automobilis ar iekšdedzes dzinēju un ar akumulatoru darbināmu elektrodzinēju. To darbina iekšdedzes dzinējs, taču lēnā ātrumā (līdz 50 km/h) un nelielās distancēs (apmēram 3 km) ir iespējama arī tīra elektriskā piedziņa. Elektrodzinēju darbināšanai nepieciešamo elektroenerģiju ražo iekšdedzes dzinējs.
Uzlādējamais hibrīds (PHEV)
Līdzīgs pilnajam hibrīdam, bet PHEV spēj tikai ar elektrību braukt lielākā ātrumā (līdz pat 130 km/h) un garākas distances (apmēram 40 km). Ja nepietiek enerģijas, iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot arī ārēju barošanas avotu.
Palielinātas sniedzamības elektroauto (E-REV)
Elektroautomobilis ar akumulatoru un nelielu papildu iekšdedzes dzinēju, kas paredzēts tikai akumulatora uzlādei. Atšķirībā no uzlādējamā hibrīda, E-REV nespēj braukt tikai ar iekšdedzes dzinēja radīto spēku.
Akumulatoru elektroauto (BEV)
Darbojas tikai ar elektrodzinēju un akumulatora uzkrāto enerģiju, un tā darbībai nav nepieciešama fosilā degviela. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot ārēju barošanas avotu. Lokāli 100% nerada izmešus.
Degvielas šūnu elektroauto (FCEV)
FCEV arī darbojas tikai ar elektrodzinēju, bet, salīdzinot ar BEV, elektrība tiek ražota no ūdeņraža degvielas šūnām, nevis tiek saņemta no akumulatora. Ūdeņraža degvielas šūnas rada elektrību, apvienojot ūdeņradi ar skābekli. Līdzīgi BEV, arī FCEV lokāli 100% nerada izmešus.