E-automobiļu gamma
Elektriskie transportlīdzekļi aptver plašu spektru - sākot no transportlīdzekļiem, kurus galvenokārt virza iekšdedzes dzinējs, līdz transportlīdzekļiem, kas darbojas tikai ar elektrību:
Daļēhais hibrīds (mHEV)
Daļējo hibrīdu darbina iekšdedzes dzinējs, kuram kā papildu pastiprinātājs palīdz kompakts elektromotors (< 20 kW), parasti ar 48 voltu rekuperācijas sistēmu. Tas atbalsta iekšdedzes dzinēju, lai samazinātu degvielas patēriņu un uzlabotu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Daļējo hibrīdu ir visai grūti pieskaitīt pie elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Pilnais / stiprais hibrīds (sHEV)
Transportlīdzeklis ar iekšdedzes dzinējs un ar akumulatoru darbināmu elektromotoru. To darbina ar iekšdedzes dzinējs, taču lēnā ātrumā (līdz 50 km/h) un nelielās distancēs (apmēram 3 km) ir iespējama arī tīra elektriskā piedziņa. Elektromotoru darbināšanai nepieciešamo elektroenerģiju ražo iekšdedzes dzinējs.
Plug-in hibrīds (PHEV)
Līdzīgs pilnajam hibrīdam, bet PHEV spēj tikai ar elektrību braukt lielākā ātrumā (līdz pat 130 km/h) un garākas distances (apmēram 40 km). Ja nepietiek enerģijas, iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot arī ārēju barošanas avotu.
Palielinātas sniedzamības elektroauto (E-REV)
Elektriskais transportlīdzeklis ar akumulatoru un nelielu papildu iekšdedzes dzinēju, kas paredzēts tikai akumulatora uzlādēšanai. Atšķirībā no Plug-in hibrīda, E-REV nespēj braukt tikai ar iekšdedzes dzinēja radīto spēku.
Akumulatoru elektroauto (BEV)
Darbojas tikai ar elektromotoru un akumulatorus uzkrāto enerģiju, un tā darbībai nav nepieciešamas fosilās degvielas. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot ārēju barošanas avotu. Lokāli 100% nerada izmešus.
Degvielas šūnu elektroauto (FCEV)
FCEV arī darbojas tikai ar elektromotoru, bet salīdzinot ar BEV, elektrība tiek ražota no ūdeņraža degvielas šūnām nevis tiek saņemta no akumulatora. Ūdeņraža degvielas šūnas rada elektrību, apvienojot ūdeņradi ar skābekli. Līdzīgi BEV, arī FCEV lokāli 100% nerada izmešus.
Pašlaik Opel ražo vienu akumulatoru elektroauto Corsa-e un vienu plug-in hibrīdu Grandland X phev. Apskatīsim tuvāk katru veidu:
1 Sniedzamības dati noteikti atbilstoši WLTP testēšanas metodoloģijai (R (EK) Nr. 715/2007, R (ES) Nr. 2017/1151. Ikdienas patēriņš var atšķirties un ir atkarīgs no dažādiem faktoriem. Jo īpaši: personīgā braukšanas stila, maršruta raksturojuma, ārējās temperatūras, gaisa sildīšanas / kondicionēšanas, iepriekšējās kondicionēšanas.
2 Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā 1,4l/km; CO2 izmeši kombinētajā ciklā 32g/km. Dotie degvielas patēriņa un CO2 izmešu dati ir noteikti saskaņā ar WLTP testa procedūras metodiku, un attiecīgās vērtības tiek pārveidotas atpakaļ NEDC, lai nodrošinātu salīdzināmību ar citiem transportlīdzekļiem saskaņā ar noteikumiem R (EK) Nr. 715/2007 , R (ES) Nr. 2017/1153 un R (ES) Nr. 2017/1151.