Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

E-automobiļu gamma

Elektriskie transportlīdzekļi aptver plašu spektru - sākot no transportlīdzekļiem, kurus galvenokārt virza iekšdedzes dzinējs, līdz transportlīdzekļiem, kas darbojas tikai ar elektrību:

Daļēhais hibrīds (mHEV)

Daļējo hibrīdu darbina iekšdedzes dzinējs, kuram kā papildu pastiprinātājs palīdz kompakts elektromotors (< 20 kW), parasti ar 48 voltu rekuperācijas sistēmu. Tas atbalsta iekšdedzes dzinēju, lai samazinātu degvielas patēriņu un uzlabotu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Daļējo hibrīdu ir visai grūti pieskaitīt pie elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Pilnais / stiprais hibrīds (sHEV)

Transportlīdzeklis ar iekšdedzes dzinējs un ar akumulatoru darbināmu elektromotoru. To darbina ar iekšdedzes dzinējs, taču lēnā ātrumā (līdz 50 km/h) un nelielās distancēs (apmēram 3 km) ir iespējama arī tīra elektriskā piedziņa. Elektromotoru darbināšanai nepieciešamo elektroenerģiju ražo iekšdedzes dzinējs.

Plug-in hibrīds (PHEV)

Līdzīgs pilnajam hibrīdam, bet PHEV spēj tikai ar elektrību braukt lielākā ātrumā (līdz pat 130 km/h) un garākas distances (apmēram 40 km). Ja nepietiek enerģijas, iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot arī ārēju barošanas avotu.

Palielinātas sniedzamības elektroauto (E-REV)

Elektriskais transportlīdzeklis ar akumulatoru un nelielu papildu iekšdedzes dzinēju, kas paredzēts tikai akumulatora uzlādēšanai. Atšķirībā no Plug-in hibrīda, E-REV nespēj braukt tikai ar iekšdedzes dzinēja radīto spēku.

Akumulatoru elektroauto (BEV)

Darbojas tikai ar elektromotoru un akumulatorus uzkrāto enerģiju, un tā darbībai nav nepieciešamas fosilās degvielas.  Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot ārēju barošanas avotu. Lokāli 100% nerada izmešus.

Degvielas šūnu elektroauto (FCEV)

FCEV arī darbojas tikai ar elektromotoru, bet salīdzinot ar BEV, elektrība tiek ražota no ūdeņraža degvielas šūnām nevis tiek saņemta no akumulatora. Ūdeņraža degvielas šūnas rada elektrību, apvienojot ūdeņradi ar skābekli. Līdzīgi BEV, arī FCEV lokāli 100% nerada izmešus.

Pašlaik Opel ražo vienu akumulatoru elektroauto Corsa-e un vienu plug-in hibrīdu Grandland X phev. Apskatīsim tuvāk katru veidu:

Akumulatoru elektroauto ir:
 
  • Elektromotors un akumulators 
  • Akumulatoru uzlādē ar kabeli uzlādes stacijā (privātā / publiskā) 
  • Darbības laikā akumulatoru uzlādē arī rekuperētā enerģija: bremzēšanas enerģija atkal tiek pārveidota par elektrību, un tas notiek ikreiz, kad noņemat kāju no akseleratora vai nospiežat bremzes 
  • Vidējā sniedzamība ir ļoti atkarīga no modeļa, braukšanas stila, apkārtējiem apstākļiem un akumulatora ietilpības. Daži modeļi spēj veikt pat vairāk par 300 km, pamatojoties uz noteikto testa ciklu. Corsa-e sniedzamība ir 337 km (WLTP)1, Ampera-e sniedzamība ir 423 km (WLTP)1 
  • Lokāli bez izmešu braukšana.
 

Atklājiet akumulatora elektroauto Corsa-e šeit.

Plug-in hibrīda auto ir:
 
  • Elektromotors un akumulators, kā arī iekšdedzes dzinējs, piemēram, 1.6T 200 ZS2 Grandland X Hybrid4 
  • Akumulatoru uzlādē ar kabeli uzlādes stacijā (privātā / publiskā) vai izmantojot iebūvēto iekšdedzes dzinēju. 
  • Darbības laikā akumulatoru uzlādē arī rekuperētā enerģija: bremzēšanas enerģija atkal tiek pārveidota par elektrību, un tas notiek ikreiz, kad noņemat kāju no akseleratora vai nospiežat bremzes 
  • Vidējā sniedzamība elektriskajā režīmā ir ļoti atkarīga no modeļa, braukšanas stila, apkārtējiem apstākļiem un akumulatora ietilpības. Daži modeļi spēj veikt pat vairāk par 40 km, pamatojoties uz noteikto testa ciklu. Grandland X Hybrid4 sniedzamība ir 59 km (WLTP)1 
  • Lokāli bez izmešu braukšana, braucot elektro režīmā. CO2 izmeši hibrīda režīmā Grandland X Hybrid4 ir līdz 32g/km (WLTP)2
 

1 Sniedzamības dati noteikti atbilstoši WLTP testēšanas metodoloģijai (R (EK) Nr. 715/2007, R (ES) Nr. 2017/1151. Ikdienas patēriņš var atšķirties un ir atkarīgs no dažādiem faktoriem. Jo īpaši: personīgā braukšanas stila, maršruta raksturojuma, ārējās temperatūras, gaisa sildīšanas / kondicionēšanas, iepriekšējās kondicionēšanas. 

2 Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā 1,4l/km; CO2 izmeši kombinētajā ciklā 32g/km. Dotie degvielas patēriņa un CO2 izmešu dati ir noteikti saskaņā ar WLTP testa procedūras metodiku, un attiecīgās vērtības tiek pārveidotas atpakaļ NEDC, lai nodrošinātu salīdzināmību ar citiem transportlīdzekļiem saskaņā ar noteikumiem R (EK) Nr. 715/2007 , R (ES) Nr. 2017/1153 un R (ES) Nr. 2017/1151.